دیدگاههای فلیكس ماگات در مورد فوتبال
تاريخ : شنبه 15 شهريور 1393برچسب:, | 1:15 | نویسنده : hfp

تلاش هرگز بی فایده نیست

وقتی سی سال پیش برای هامبورگ بازی می كردم یاد گرفتم چطوری به اوج برسم. راهش ساده بود.آمادگی بدنی و نظم و ترتیب.از وقتی هم كه سرمربی بوده ام همین نكات را در تیمهایم رعایت كرده ام.

سرمربی تیم ، پدر تیم

الان به بازیكنانم همیشه می گویم به سرمربی اعتماد كنید.در غیر اینصورت راه پیشرفت شما سخت تر می شود.در حال حاضر مهمترین كار یك مربی همین است. این كه به بازیكنانش یاد بدهد چطور از اطلاعات مفید استفاده كنندو از جزئیات بی فایده صرف نظر كند. این من هستم كه مرتب نكات تازه ای در اختیار بازیكنانم می گذارم و تصمیم با آنهاست اگر بخواهند حرفهای من را گوش بدهند یا نه.

رویا پردازی نكنید

بگذارید طرفدران تیم و بعضی از مدیران تیم به دنبال رویا باشند. همیشه به بازیكنانم گفته ام با خواب و خیال زندگی نكنید. برای یك تیم حرفه ای خیلی مهم است كه بداند كجای كار است و برای رسیدن موفقیت چه كمبودهائی دارد . دائم حواستان باشد كه دور و برتان چه اتفاقی می افتد و شما باید در وقت مناسب چه تصمیم مناسبی بگیرید.

برگ برنده بودن بهتر است

با گل زدن معروف می شوید . گل زدن نقشی در رشد و پیشرفت شما ندارد اما شما را مشهور می كند و شما را به یك بازیكن خاص تبدیل می كند.

بالا و بالا رفتن

نقطه عطف كارنامه مربیگریم اشتوتگارت بود . تا ان موقع تیم هایی را به من می سپردند كه در حال سقوط بود . ولی بعد از این كه اشتوتگارت را به جام قهرمانی اروپا رساندم نگاهها به من عوض شد. الان همه باشگاههایی كه مرا می خواهند می دانند كه دیگر به مقام دومی هم راضی نیستم.

كارهرچه سخت تر ، بهتر

از مبارزه كردن و جنگیدن همیشه لذت برده ام . برای همین مرتیب به كوههای بلند صعود می كنم و در مسابقه های ماراتن شركت می كنم. همیشه به دنبال پیروزی و حركت رو به جلو بوده ام.

بخشیدن بخشی از زندگی

همه اشتباه می كنند . به آسانی اشتباه آدم هایی را كه می شناسم می بخشم. در اشتوتگارت كه بودم وقتی به بازیكنی كه مشغول بستنی خوردن بود گفتم خوردنی های پر كالری نخور او هم بستنی اش را طرفم پرت كرد. همه می دانستند كه اخراج می شود اما وقتی خود بازیكن فورا متوجه كارش شد و معذرت خواست همه چیز به حالت طبیعی برگشت.

فوتبال شما را به دنیای دیگری می برد

راستش را نمی دانم بدون فوتبال زندگی ام چطوری می شود. فوتبال همه چیز را برایم بهتر كرد.فوتبال زندگی را برایم هدیه كرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: